torsdag 7. mai 2009

En liten bunke med bøker

I dag var jeg på posten og hentet en liten bunke med bøker.

For litt siden fikk vi Haugen bok sitt tilbudsblad Bokbud i posten. Det er alltid veldig moro å se hvilke bøker og verk de har til en billig penge. Jeg har kjøpt mange bøker hos Haugen, og selv om jeg nå bor midt i Oslo med bokhandlere både her og der, så bruker jeg titt og ofte det jeg vil kalle Norges beste nettbokhandel.

Denne gangen falt valget på en pakke med fem bøker utgitt av Bokvennen Forlag. Her er Haugen bok sin omtale av bøkene:

Fem bøker av kjente internasjonale forfattere, som alle er blitt stående som sentrale bidragsytere til den felleseuropeiske skjønnlitterære arven – forfatterstemmer fra Irland, Spania, Tsjekkia, Sveits og Ungarn:

• Oscar Wilde: Portrettet av Mr.W. H.
• Federico García Lorca: Sigøynerballader
• Rainer Maria Rilke: Brev til ein ung diktar
• Max Frisch: Skisse av en ulykke
• Istvan Malgot: Sigøynermåne

Bøkene er små og jeg vil tro de er ypperlig lesestoff å ha i veska utover sommeren.

1 kommentar:

  1. Jeg har ikke lest noen av dem, gleder meg til rapport!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.