søndag 8. februar 2009

Stardust i posten og ny, rosa blogg

Har akkurat fått en ny, herlig rosafarge på bloggen min!

For litt over et år siden visste jeg ikke hvem Neil Gaiman var. SF og fantasy befant seg knapt på listen over sjangre jeg leste. Men i 2008 leste jeg mine første bøker i begge sjangre. Selv om jeg nok ikke kommer til å renne ned dørene på Outland for å kjøpe Philip K. Dick og andre SF-forfattere (det er dessuten mer logisk for meg å snu bokstavene), så er fantasy-sjangeren noe mer interessant. I høst leste jeg American Gods av Neil Gaiman, en forfatter som behersker flere sjangrer.

Ei vennine tipset meg her om dagen (...wonderful, just wonderful) om filmen Stardust basert på en bok av ovennevnte Gaiman. Jeg var solgt fem minutter ut i filmen. Et fyrverkeri av en eventyrfilm! Når filmen var ferdig så ville jeg ikke gi slipp på magien og bestilte boken. Jeg ville ha mer! Nå er boken endelig kommet i posten til meg. Den ligger på kjøkkenbenken og venter på å bli lest, men det er nesten som jeg ikke tør å begynne. Tenk om det er slik at filmen for engangsskyld er bedre enn boken?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.