tirsdag 23. mars 2010

Høydare i serien om Percy Jacksons & the Olympians

Den siste uken har jeg kost meg med bok tre og fire i serien om Percy Jackson. Disse bøkene har virkelig vært et løft etter andre boken som jeg ikke falt helt for. Jeg anbefaler naturligvis å lese bøkene i kronologisk rekkefølge.

The Titan's Curse
Etter at den andre boken sluttet veldig overraskende startet jeg med den tredje boken med en gang. Sammen med blant annet Annabeth så drar Percy ut på jakt for å hjelpe noen andre Half-Blood barn som oppholder seg på en skole. Dessverre så er de ikke først og jakten ender med at Annabeth forsvinner.

The Battle of the Labyrinth
The Half-Blood camp er fortsatt i fare da Kronos og hans tilhengere samler seg. Percy må, sammen med sine venner, inn i en underjordisk labyrint hvor få har kommet levende ut.

Rick Riordan har virkelig skrevet seg inn i serien. Den fjerde boken har samme drivet som bok tre og jeg synes personene begynner å få karakter. Den greske mytologien er en spennende verden og jeg fascineres stadig (og nå kan jeg jo slå opp og lese om de forskjellige gudene i bøkene jeg kjøpte her om dagen).

Det er vanskelig å skrive om serier uten å røpe for mye av handlingen. Men en ting har jeg lyst til å si - vi endte jo opp med å kjøpe dette settet med serien og de utgavene i settet har en noen fantastiske design. Forsider som innbyr til lesefest sier man ja takk til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.