lørdag 3. april 2010

Grand finale: Percy Jackson & the Olympians

Jeg har nesten helt glemt å blogge om den siste boken i Percy Jackson & the Olympians! The Last Olympian ble lest og fordøyd før ferien!

Den siste boken i serien om Percy Jackson var en grand finale. De fire forrige bøkene har egentlig bare vært et forspill til krigen i gudeverden. Sider skal velges og kamper skal vinnes. De fleste karakterene som vi har møtt i de andre bøkene kommer tilbake for å delta i de avgjørende slagene.

The Last Olympian står ikke tilbake for noen av de andre bøkene i serien. Forfatteren Rick Riordan har nok en gang levert en spennende historie. Det er ikke få overraskende momenter i historien og selv om det kanskje ikke var tvil om at de gode ville seire tilslutt så var det mange detaljer som måtte på plass. 

Her kan du lese anmeldelsene av bok en, to, tre og fire! Dette er en serie som har sjarmert meg!

3 kommentarer:

  1. Jeg må definitivt begynne å lese denne serien snart, i den siste tiden har jeg hørt så mye bra om den. Et kjapt spørsmål; siden jeg er en fan av fantasy med et hint av romanse må jeg bare spør om det er romanse i denne serien? :) Jeg har hørt at serien er rettet mot et yngre "publikum", men hva de mener med yngre vet jeg ikke.

    SvarSlett
  2. He, he, jeg vet ikke akkurat hva som er eksakt nedslagsfelt for serien, men for å si det sånn; Percy og vennene vokser med serien:-) Men det er klart i begynnelsen er han 12 år eller noe sånt, men det er jo også bikarakterer som er litt eldre. Jo, jeg vil si at det er hint av romanse i serien:-)

    SvarSlett
  3. PS... og romansene er en av detaljene som vi må vente helt tilslutt med å se hva som skjer;-) Jamfør innlegget mitt over!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.