mandag 25. oktober 2010

Sophie Kinsella: Twenties Girl

I begravelsen til en gammeltante hun aldri har sett får Lara en merkelig henvendelse. Grandtanten selv dukker opp, som et gjenferd. Ikke som den 105 år gamle damen hun var da hun døde, men som en ung pike i tjue-årene. Sadie, som tanten heter, vil ikke falle til ro i graven før Lara har skaffet til veie et smykke. 

Lara er ikke uten videre glad for Sadie som dukker opp. Hun har nok å stri med. Kjæresten har forlatt henne (du vet, han med stor H) og firmaet som hun startet opp sammen med ei vennine har problemer. I tillegg har venninen tatt ferie på Bali - på ubestemt tid. Og nå dukker også Sadie opp med sine merkelige påfunn, det er duket for drama og forviklinger.

Sophie Kinsella er en sikker vinner. Vil jeg le, leser jeg Kinsella. Jeg har ledd masse av Shopaholic-serien. De frittstående bøkene som Twenties Girl når ikke helt opp, men de er god underholdning.

Selv om Kinsella her kommer med en ganske vill historie så ødelegger ikke det for plottet. Uvirkelig eller ikke, når siste side er lest så vil jeg ha mer, for jeg ble underholdt fra side en.

God underholdning!
----
Og boka? Kjøpt på Tanum på Karl Johan, fin bokhandel, men med vogn  (eller værre - i rullestol) kommer man ikke opp til engelske titler, ei eller historie- og samfunnsavdelingen. 
----

1 kommentar:

  1. Kinsella får også meg til å le. Hun er en av veldig få typiske chic-lit-forfattere som jeg ikke irriterer meg over, og det er meget stor fare for at denne boken også blir lest av meg :) Alt trenger definitivt ikke å være så voldsomt tungt og trist og fælt og vanskelig.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.