fredag 21. august 2009

En leseoppdatering sammen med en god kopp te

En god kopp te hører sammen med en god bok. Her om dagen var jeg for første gang på besøk på Le Palais des Thés som blant annet har en filial på Majorstua. God, men dyr te å få kjøpt der. Koppen og kannen på bildet kjøpte jeg for noen år siden i Irland og er noen av mine favoritter. Jeg bare elsker det mønstret og fargene!

Boken jeg leser på bildet er den svenske romanen Potensgiverna av Karin Brunk Holmqvist. Tilda og Elida, to eldre søstre på 72 og 79, bestemmer seg ved en tilfeldighet ved å lage et potensmiddel og selger det på postordre. Det er en varm roman med humor om to kvinner som har bodd sammen hele livet og knapt nok har vært utenfor sin egen kommune. Den dagen de får en ny nabo, den kjekke Alvar endrer hverdagen deres seg. 

Boken er lettlest og fin, men ikke stor litteratur. Annerledes, men fint å lese en bok der det ikke eksisterer personer under 50 egentlig...  Ved søk fant jeg ut at det norske forlaget Silke-  Forlaget med kvinnelig smak (!!?) utgir denne romanen på norsk nå i høst med Potensgiverne som tittel. 

God bokhelg! 

4 kommentarer:

  1. Se www.lekkermunn.blogspot.com for en del om teen du har kjøpt ;-)

    God helg til deg, også!

    SvarSlett
  2. Hadde aldri hørt om Silke forlag før, var og sjekket på nettsidene deres nå. Skal prøve å få tak i et anmeldereksemplar av Potensgiverne :-) den hørtes litt morsom ut. Takk for tipset!

    SvarSlett
  3. Tror jeg må kjøpe meg en tekanne! Boka hørtes morsom ut.

    SvarSlett
  4. Hei, vi er Silke Forlag og vi utgir blant annet Potensgiverne i Norge. Salget av denne har til nå vært meget bra, og vi er så stolte av boken. En virkelig "mysbok"!
    Vi ønsker jo å komme i kontakt med bokentusiaster som deg, for interaktivitet. Sender gjerne eseeksemplarer til deg på våre titler - ta kontakt med oss.
    Oppdatering av hjemmesiden vår skjer neste uke - ta en kikk og gi oss gjerne tilbakemelding!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.