mandag 25. april 2011

En ytterst interessant lydbok om alt du ikke vet...

Men er det interessant?

En ytterst interessant lydbok om alt du ikke vet er skrevet av John Lloyd og John Mitchinson, mens den norske lydbokversjonen er lest av Torkjell Berulfsen og Knut Borge. I knappe fire timer får vi servert sannheten om alt vi har misforstått og ikke visste, men som vi burde ha visst. Den originale tittelen The Book of General Ignorance har kanskje en tittel som er mye mer dekkende for innholdet. 

Utfordringen hos meg som hører var at det var mange fakta, men det er lite som sitter igjen. Av alle historiene som ble servert er det få jeg husker. Og jeg liker  i utgangspunktet å huske små, rare fakta, det hjelper meg når jeg skal vinne spill som TP og Geni (nei, jeg spiller ikke, jeg vinner!).

Lydboka fungerte som grei underholdning i bilen, vi smålo litt av historiene, nikket når det kom noe overraskende. Tankene kunne vandre, uten at man følte at man gikk glipp av så veldig mye. I etterkant oppleves kanskje lydboka til og med som en anelse meningsløs, og det var vel kanskje ikke intensjonen fra forfatteren sin side?!
----
Og (lyd)boka? Min samboer fikk denne i gave en gang tror jeg.
----

2 kommentarer:

  1. Tja, hadde du ikke nevnt hvem som leste, hadde jeg kanskje tenkt, once upon, hvis jeg snubler over den eller får den forært. Men så er jeg ikke så veldig fan av de 2 gutta, så da får det være. Vinner aldri i Geni uansett.
    - men at den var bedre i påskebil enn mitt dårlige Grisham valg, det tror jeg på.

    SvarSlett
  2. Leste om ditt uheldige valg av Grisham ja, kjedelig greier. Leste en del Grisham tidligere, men nå er det lenge siden sist og det er kanskje like greit.

    Joa, boka fungerte greit som underholdning, lite substans, kanskje overraskende siden den handler om fakta. Ja ja...

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.