lørdag 16. mai 2009

The New York Review of Books

Jeg har lenge tenkt på å lese The New York Review of Books, men har aldri somlet meg til å kjøpe en utgave. Og av og til er noe verd å vente på. Å lese The New York Review of Books er en slik noe. 

Utgaven jeg kjøpte har mange gode artikler. Anmeldelsene, eller kanskje artiklene om nye (og gamle) bøker, er skrevet av anerkjente forfatter. Jeg nevner Hilary Mantel som anmelder Marilyn French sitt historiske verk om kvinner og Coetze som skriver om en ny utgivelse av Beckett sine brev. En annen artikkel jeg likte godt var om filmen (og boken) Defiance som akkurat har gått på kino. Filmen har i USA fått kritikk for mangel av nazier, mens den i Polen har fått kritikk for mangel av stalinisme. Jeg fikk aldri sett filmen på kino, og det angrer jeg litt på nå, men jeg ser at den kommer ut på DVD på mandag. 

The New York Review of Books blir bare solgt på et fåtall av steder i Norge, men er verd å plukke opp. Vi har nå bestilt et årsabonnement og håper på mange gode leseopplevelser:-) 

1 kommentar:

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.