lørdag 5. juni 2010

Read Entertainment

Så, til dagens reklame...


Inspirert av en artikkel i Aften Aften denne uken bestemte vi oss for å sjekke ut det nye bokhandelkonseptet i Norwegian Outlet Vestby. Ute på et jorde i Vestby så har det blitt bygd opp en liten outletlandsby, jeg antar det er modell fra USA og andre vestlige land.

Det mest interessante med landsbyen er bokhandelen Read Entertainment. Her har forlagene (bortsett fra de tre største) kjøpt seg hylleplass og kan derfor selv bestemme hvor mye de vil bli eksponert. I tillegg så skal bøkene ha litt lengre levetid, være billig og fokusere på de som det kan være vanskelig å finne i en vanlig bokhandel på Karl Johan.

Det var en stor og lys bokhandel. Jeg likte konseptet med å ha bøkene utstilt under forlagslogoene. Jeg brukte lang tid foran hyllene til to av mine favoritter; Arneberg og Spartacus. Konseptet får frem at det finnes noen forlag som satser på kvalitet. Jeg er litt usikker på om det vil være forvirrende for de som ikke kjenner til de enkelte forlagene særlig godt, men jeg tror det er en relativt enkel bokhandel å navigere i.

Prisene? Jo, jevnt over billigere. De som ofte går i bokhandlere og er relativt oppdaterte vil nok se at de kunne ha funnet de fleste av disse bøkene på salg der også.

Så lurer jeg litt på om det er meg det er noe galt med. Når jeg tusler rundt i bokbutikker så liker jeg å gå alene... Siden denne bokhandelen var ny virket de som jobber der noe overivrig med å forsikre seg om at alt var bra og det ble litt forstyrrende. De mener nok godt, men for meg blir det helt feil.

Boknorge trenger variasjon - og dette konseptet hjelper. Jeg tror ikke jeg kommer til å renne ned dørene, men det er spennende at noen tør å prøve noe nytt!

1 kommentar:

  1. Godt det ikke bare er jeg som har oppdaget dette nye, spennende bidraget til bokhandlerbransjen!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.