fredag 31. desember 2010

Hvor skal man begynne?!!

Jeg har mye å se frem til 2011. I julekalenderen min i år lå det fire "bokser" med britiske drama, Best British Classics 1, 2, 4 og 5. 

Vanity Fair
Northanger Abbey
The Other Boleyn Girl

Middlemarch
Tom Jones
The Tenant of Wildfell Hall

He Knew He Was Right
Clarissa
Lykkejegerne

Under the Greenwood Tree
Møllen ved Floss
Aristocrats

Alle innspillingene er produsert av BBC. Og av de alle sammen har jeg bare sett Lykkejegerne. Så nå er bare spørsmålet hva man skal starte med? Noen som har sett noe?

Og sist men ikke minst, vil jeg ønske dere alle et godt nytt år! Håper 2011 vil bli et godt bokår for dere alle! Vi sees her på bloggen 2. januar, da kommer min anmeldelse av den danske romanen Vågen.

6 kommentarer:

  1. Godt nyttår til deg også!

    Gleder meg til å følge deg i 2011 også, du skriver godt om mye spennende og variert!

    SvarSlett
  2. Vi fikk inn alle disse samleboksene på jobb, og jeg fant fire jeg ville ha. La dem til og med til side slik at jeg skulle huske å ta dem med hjem. Så ble jeg syk, og har nå ikke vært på jobb på 10 dager... får håpe de fremdeles ligger klar til meg, men jeg er ganske skeptisk.

    Hvor du skal begynne er et håpløst spørsmål. Jeg ville kanskje begynt med The Tenant of Wildfell Hall... men samtidig er det så mange jeg ikke har lest enda her. Bør man lese dem før man ser dem? Ikke godt å si.

    Godt nyttår =)

    SvarSlett
  3. Eg har flesteparten på enkelt-dvder, så eg har valgt å ikkje kjøpe desse boksane.

    Eg foreslår å begynne med "Under the Greenwood Tree". Den er nydelig, og eg har faktisk lest boka (eit av mine litteraturmål 2011). Som Ann Helen seie er "The Tenant of Wildfell Hall" flott, og Brontë er jo kjent for sine klassikere. Eg skal begynne på boka nå etter nyttår, og ser fram til det.

    Godt nyttår, Karin, så blogges me i 2011:)

    SvarSlett
  4. Ann-Helen: Håper de ligger der når du kommer tilbake. Ellers så vet jeg at de også selger disse på Platekompaniet.

    Vurderte å starte med The Tenant of Wildfell Hall, men så er det også en bok jeg vurderer egentlig å lese ganske snart. Og jeg tror at akkurat den vil jeg lese først.

    Så jeg endte opp med å ta Elida sitt tips om Under the Greenwood Tree først - og åååhhh, var den god:-) Takk for tipset, Elida:-)

    SvarSlett
  5. Jeg elsker Vanity Fair (boka) men har aldri turt å se noe film - da kan du gjøre det isteden :-)

    SvarSlett
  6. Bare hyggelig, Karin, og så bra at du likte den:)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.