tirsdag 13. september 2011

Oslo Bokfestival

Jeg er ikke noe festivalmenneske, men i helgen skal jeg prøve å få med litt av Oslo Bokfestival. Jeg har snust litt på programmet og her er et par av arrangementene jeg skal prøve å få med meg i løpet lørdagen. 

Vi er prisgitt gode oversettere, klokken 11:00 forteller de om oversettelser av krimromaner.

Fordi jeg vet ingenting om Hulda Garborg eller libanesisk litteratur bør jeg kanskje være i Bok i bakgår'n klokken 14:45.

Klokka 17:00 på lørdag har de samlet noe av det beste innen norsk krim. Lahlum med sine tradisjonelle "whodunnit" - mysterier og Vidar Sundstøl sin Minnesota-trilogi som jeg håper han utvider skal blant annet være tilstede. 

Dessverre for meg er kanskje programmets store høydepunkt, forfatteren Simon Sebag Montefiore som intervjues, på søndag. Det er mulig jeg sniker meg innover en ekstra tur, men det får bli en bonus.

Har du noen arrangementer du anbefaler? Skal du på bokfestival i helgen? 

5 kommentarer:

  1. Jeg skal en hel masse på festival, både i Oslo og i Stavanger. Har skrevet om det her: http://www.forlagsliv.no/bokdamaatwork/2011/09/13/litteratur-pa-inn-og-utpust-noen-ukers-unntakstilstand-og-positivt-kaos/

    SvarSlett
  2. Det var et litt mer hektisk, men mer interessant program enn mitt. Håper du får noen fine opplevelser!

    SvarSlett
  3. Dessverre så skal jeg ikke, men jeg håper du får en strålende festivalhelg, Karin :)

    SvarSlett
  4. Dette håper jeg å få med meg:
    Lørdag
    Hva er det med Haruki Murakami, Litterære mord og mysterier, Forfatterskole og Fiender til vi dør.
    Søndag
    Lev drømmen og Sofi Oksanen (som selvsagt kræsjer...)

    SvarSlett
  5. @Mari: Takk:-) Håper du kan følge med noe på nettet og at alle som er der kommer med noen referatet.

    @Ellikken: Kanskje vi sees på littærere mord og mysterier? :-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.