fredag 9. januar 2009

Vente, blinke av Gunnhild Øyehaug

I dag leste i Morgenbladet at leserne har kåret Vente, blinke av Gunnhild Øyehaug som årets bok (2008 altså!). Selv har jeg ikke lest denne boken, men putter den opp på listen over bøker jeg gjerne vil lese. Det er flere grunner til det...

.... boken har allerede blitt anbefalt av ei vennine som leser mye. Hun kunne ikke helt si hva den handlet om..."om livet..." sa hun og falt helt hen i egne tanker da jeg spurte. Det gjorde meg nysgjerrig.

... den er på nynorsk. Av en eller annen grunn blir jeg sjeldent skuffet når jeg leser nynorsk. Kanskje er det fordi jeg sjeldent leser nynorsk og når jeg først gjør det så er det jeg leser veldig bra, som Frode Grytten og Anna Gavalda (sistnevnte dog oversatt fra fransk til nynorsk).

.... jeg har en plan om lese mer flere norske samtidsromaner. Punktum.

.... og Morgenbladets lesere kan vel ikke ta helt feil??

Jeg gleder meg til å få tak i et eksemplar av Vente, blinke, med undertittelen eit perfekt bilete av eit personleg indre, og lese denne boka som noen kaller nydelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.