søndag 20. mars 2011

En smakebit på søndag (3)


Jeg henger meg nok en gang på Ladybug sin utfordring En smakebit på søndag. Den går ut på å åpne den boken man leser nå og skrive ned noen setninger fra boken, uten at man ødelegger spenningen for de som kanskje blir nysgjerrig nok til å lese boken.

Nina elsker den svake, klaskende lyden av bare føtter mot tregulvet - det fjærer ikke, men holder til innendørstrening. Solstrålene siver inn gjennom de tynne, hvite gardinene så tidlig som klokken tre om morgenen og siles gjennom trekronene hele ettermiddagen. 

Utdraget ovenfor er hentet fra en roman jeg leser nå og som heter Russisk vinter av Daphne Kalotay. Romanen er nylig oversatt til norsk og er et drama med bakgrunn i det russiske ballettmiljøet.

4 kommentarer:

  1. Det tror jeg er ukens fineste smakebit, Karin. Jeg gjetter meg til at miljøet er langt tøffere enn hva man kan bli ledet til å tro ut fra den smakebiten :)

    SvarSlett
  2. Den vil eg gjerne lese. Vil-lese-haugen min blir høgare og høgare :-)

    SvarSlett
  3. Denne ser jeg på hver gang jeg er innom biblioteket. Burde vel kanskje ta den av hylla og låne den snart. :)

    SvarSlett
  4. Det er alltid farlig å gå innom denne bloggen for da blir det alltid flere bøker på lista. :o)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.