mandag 19. oktober 2009

Lesestatus

Vi pusser opp. Og flytter.



Mest av alt har jeg lyst til å sette meg i sofaen med en god bok og en kopp te. Jeg fikk en aldeles skjønn tesil i går, formet som et jordbær. Av og til er det utrolig hvor sterk syns sansene våre er. Hver gang jeg ser på den så lukter jeg jordbær...

Innimellom leser jeg litt. Akkurat nå leser jeg Bedrag av J.J. Salem som jeg har fått av Silke Forlag. Lisa, Kellyanne og Billie er tre jenter i slutten av tjueårene som lever ekstreme liv. Veldig ekstreme liv, med høy faktor av glam, sex, rock og dop. Ingen av de er særlig tilfredse, hverken med de de har eller det de mangler.

Boken er skrevet i en røff tone, som de får de fleste av oss til å virke som gudsord fra landet. Det fine med bøker er man ikke trenger å bli i miljøet man leser om. Heldigvis, man observerer og drar igjen. I denne boken overrasker forfatteren slik at jeg ikke aner hva som venter meg i det siste kapitlet. Det liker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.