fredag 6. november 2009

Jane Austen i tegneserieformat

Inntil for 2 år siden så var tegneserier ukjent terreng for meg. De ukentlige Donaldbladene leste jeg som lita jente, men jeg var ikke begeistret. Bilder kunne jeg lage meg selv tenkte jeg og foretrakk bøker.

De siste årene har jeg lært at det det er et helt tegneserieunivers der ute. Ja, det er faktisk butikker som dedikert til tegneserier. Det er så  mye mer enn Donald og Sølvpilen som jeg leste i nøden da jeg var på besøk hos besteforeldrene mine.

Fables, Jack of Fables, Watchmen (bra film forresten!), Neil Gaiman i utallige varianter... bokhyllene våre bugner av tegneserier, men er det ikke da rett og rimelig at jeg starter min tur i tegneserieuniverset med en kjent og kjær historie? Jo, det synes jeg og kjøpte Pride & Prejudice, i tegneserieformat.

Og dette selv om jeg lovte meg selv i april at jeg skulle holde meg til originalen...

Rapport kommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.