søndag 9. mai 2010

Om loppemarkeder, bøker og vår!

Det er vår i lufta...

Med våren kommer også loppemarkeder. Vi skulle en snartur på ett i dag, men endte opp med å besøke tre... På det siste klarte vi å forville oss inn på auksjonen også, noe som gjorde at vi kom hjem med et fantastisk pikespeil og en kobberkjele. Sistnevnte skal vi ha på ei hylle på kjøkkenet som vi enda ikke har funnet.

Loppiser er et fantastiske steder for å kjøpe bøker - her finner man kupp for en billig penge. Det er derimot stor variasjon om hvor flinke arrangørene er med å legge bøkene frem. På noen loppemarked er det totalt kaos på de rommene som inneholder bøker, andre steder ligger bøkene i pene rekker, kanskje til og med forsøkt kategorisert. Vi opplevde alle variasjoner i dag, men med all honnør til arrangørene på Haugen skole, der så det ut som de som solgte bøkene brydde seg om skattene rundt seg. Dermed er det også lettere å fylle opp posen.

Doris Lessing og Herbjørg Wassmo ble med meg hjem i dag. Jeg skammer meg, jeg har enda ikke lest trilogien om Tora. Og Doris Lessing står på listen min over forfattere som det skal leser mer av.

5 kommentarer:

  1. Hei.

    Jeg har lest bloggen din, og liker dt jeg ser:-)

    Kunne du tenke deg å bli med blant litteraturivestfold.no`s bokanmeldere?

    Ta kontakt dersom du vi ha mer informasjon.

    Vennlig hilsen
    Myriam

    post@litteraturivestfold.no

    SvarSlett
  2. Haha, flott og se at også andre har brukt denne søndagen til å skaffe seg et par fine loppebøker!!

    SvarSlett
  3. Å, loppemarked. Fikk også lyst til å gå på slike. Til helgen, håper jeg. :-)

    SvarSlett
  4. Etter at jeg flyttet på landet så blir det ikke så ofte loppis - og det er dumt, for jeg elsker loppemarkeder. Havner alltid ved bøkene.

    SvarSlett
  5. Etter en rask titt på http://www.loppemarkeder.com kan jeg fastlå at det heldigvis er plenty med loppemarkeder i Oslo etter eksamen - perfekt start på sommerferien!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.