onsdag 2. februar 2011

Øverst på min liste...


Øverst på lista mi over bøker som bestilles på årets Mammut er Emily Dickinson sine samlede dikt 1 og 2. Jeg elsker diktene hennes, men har først og fremst lest de på engelsk. Jeg siklet litt over disse bøkene ei god stund - og sannelig, nå er de med på årets Mammut. Her et lite fra Emily som jeg også tidligere har publisert her på bloggen... Flere dikt kan du lese her og her.

A Secret told

A Secret told—
Ceases to be a Secret—then—
A Secret—kept—
That—can appal but One—

Better of it—continual be afraid—
Than it—
And Whom you told it to—beside—

Emily Dickinson

1 kommentar:

  1. Du er trukket ut som vinner av debutantutfordringen i januar :) Kan du sende meg adressen din på bokelskerinnen@gmail.com, så skal jeg sørge for at du får bøkene dine i posten.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.