torsdag 1. januar 2009

Godt nytt år og Churchill....

I all gleden over så mange harde julegaver glemte jeg kanskje den aller beste bokgaven jeg fikk... Det kan kanskje være fordi den ikke lå under juletreet, siden min kjære julenisse mente at jeg allerede i slutten av november hadde gjort meg fortjent til den....

For litt siden leste jeg en bokanmeldelse på New York Times om en ny biografi om Churchill. Churchill! Jeg har vært fascinert av han så lenge jeg har lest om andre verdenskrig og det begynner å bli en stund nå. Et av mine favoritt museum er Cabinet War Room i London. Vel, bokanmeldelsen var om Carlo D'Este sin biografi Warlord. A life of Winston Churchill at War 1874-1945. Biografien er tjukk som en murstein og på 700 sider, samt over 100 sider med noter og kilder. Akkurat slik en skikkelig biografi skal inneholde!

Jeg har ikke begynt å lese på denne boken enda, men jeg skal det snart. Jeg er spent på om D'Este har noe nytt å komme med. Litt spesielt er det også at han er amerikansk, kanskje han har en annen vinkling på historien enn de biografiene jeg har lest før som har vært skrevet av briter.

Godt nytt år!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.