lørdag 21. februar 2009

En heldig vinner

I går vant jeg boklotteriet på jobben! Hver fredag samles vi og trekker to gavekort på utvalgte bokhandler. Og endelig - i går var det min tur. Siden gavekort som innebærer bokkjøp har en tendens til å brenne i lommen min, så var det å gå en tur på Tanum (Karl Johan) i dag.

Så var jeg der da. Midt i lørdagskaoset og prøvde å finne ei bok. Så ble jeg kresen... Jeg kikket rundt. Jeg kikket på engelske bøker, historiske bøker, jeg var til og med innom lyrikk. Så bar det tilbake til utgangspunktet, den laaange, lett runde hyllen med norsk og oversatt skjønnlitteratur. Kikket og tok ut bøker. Vurderte Fløgstad og Grand Manila, som jeg ble nysgjerrig på etter at jeg var tilstede da han leste fra denne boken i høst. Men, nei, Grand Manila føltes ikke riktig i dag.

I det jeg snudde meg til min kjære og skulle si at at nå kunne vi gå en etasje opp og til Outland, så jeg den. Stjernetasten av Benoîte Groult. Nysgjerrig tok jeg ut den lille boken og det tok ikke langt tid før jeg skjønte at jeg hadde funnet boken. Den skal jeg kose meg med i helgen - men først er det duellen Frost/Nixon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.