søndag 20. juni 2010

I eventyrland: Fables 1-8

De siste dagene har gått med til to ting... Det ene er The West Wing, serien som kalles Presidenten på norsk. Vi har gått til innkjøp av alle sesongene og vel, ja så langt er vi veldig begeistret.

Drømmer jeg ikke om The West Wing så drømmer jeg om Fables. Fables er kjent amerikansk tegneserie som min kjære har prøvd å få meg til å lese lenge... Denne uken klarte jeg ikke presset lenger og startet med tegneserien.

Å lese tegneserier er annerledes. Det tok meg lang tid å komme meg gjennom det første albumet, jeg var veldig usikker på hvor mye jeg skulle merke meg med alle detaljer i tegningene. I tillegg så er det flere tegnere i serien og de forskjellige stilene kan være forvirrende for en nybegynner som meg.

Men, nå har jeg lest åtte av de 13 albumene som er kommet ut og selv om jeg fortsatt ikke kan kalle meg en dreven tegneserieleser så har jeg i alle fall blitt mer komfortabel med lesingen...

.... og det er gøy! Fables handler om karakterer fra eventyrer som lever i et eget universt, rett ved siden av oss. Vi møter kjente og for meg, en god del ukjente karakterer fra eventyr og følger kampen deres etter at de for mange, mange år siden måtte flykte fra sitt hjemland.

Det er kjærlighet, det er drama, det er sidehistorier (noen bedre enn andre) og det er spenning. Selv med Prince Charming med i historien er det ingen garanti for happy endings.


Er du litt nysgjerrig på tegneserien kan du bla litt i det første albumet her.

1 kommentar:

  1. West Wing er, i mine øyne, tidenes beste TV-serie... Jeg sikler på DVD-utgivelsene, men kan strengt tatt ikke ta meg tid til de. ;)

    Kos deg!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.