fredag 16. juli 2010

Spørsmål og svar!

Cathrine har tagget meg og kommet med følgende spørsmål...
 
Hvilken bok leser du akkurat nå?
Akkurat nå leser jeg den andre boka i The Bartimaeus Trilogy, som heter The Golem's Eye. Den lover veldig bra, historien er mer kompleks i bok nummer to, selv om det desverre ikke er like mange fotnoter. Når jeg skriver dette så ser jeg rett på bokhyllene og da ser jeg en biografi om Astrid Lindgren som jeg har hatt liggende en stund og som jeg plutselig fikk lyst til å lese. Vi får se hva dagen bringer...

Hvor liker du best å lese?
Hm, overalt? I godstolen eller i sofaen, men jeg leser der anledningen bryr seg. Av og til kunne jeg ønske at det var mulig å lese i dusjen også....

Hvilken bok skulle du ønske ble filmatisert?Jeg har inntrykket av at de fleste bøker i dag blir filmatisert, men kanskje noen flere bøker av Anna Gavalda?

Hva er favorittboken din?Hmmm, det er så mange. Men jeg lagde en liste for litt siden, men dette varierer. 

Er det noen bøker du ser frem til å lese de neste månedene? Hvilke?Jeg aner ikke hvor mye  jeg får lest de neste månedene, så det er litt vanskelig å svare på. Det er ingen av høstens utgivelser jeg tenker jeg må lese, kanskje bortsett fra den siste boka til Suzanne Collins. Av og til savner jeg Harry Potter utgivelsene og alt det som fulgte med. Det var i gode, gamle dager det! Jeg planlegger dessuten svært sjeldent hva jeg skal lese fremover i tid, lesingen for meg er 80 % impuls!

Hva synes du er den fineste forsiden på en bok?

For litt siden skrev jeg om et omslag jeg observerte på trikken, det var Mrs Dalloway av Virginia Woolf. Det er mange fine omslag og senest i går bestilte jeg en bok bare med bakgrunn i omslaget, men jeg tror det omslaget ovenfor kanskje er noe av det fineste jeg har sett.

Nå skal jeg egentlig tagge tre andre, men jeg oppfordrer i stedet alle til å svare på spørsmålene...

Fortsatt god sommer til alle sammen!

3 kommentarer:

  1. Wow, nå fikk jeg veldig lyst til å kjøpe akkurat den utgaven av "Mrs. Dalloway" bare for forsiden!

    SvarSlett
  2. Lydbøker kan man jo nesten kalle lesing i dusjen!?

    SvarSlett
  3. Lydbøker på badet er jo genialt... Takk:-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.